Przejdź do głównej zawartości

LaserCat


Interaktywna zabawka dla kotów gwarantująca zabawę w każdej chwili, żaden kot nie oprze się uciekającej czerwonej kropce.
Jest to niewielkie pudełeczko z wbudowanym modułem wifi i banalnie prostą obsługą. Główne funkcje:
  • sterowanie dowolnym urządzeniem z przeglądarką internetową.
  • losowe ruchy lasera o zmiennej prędkości.
  • ustawianie czasu jak długo ma działać.
  • ustawianie harmonogramów automatycznego włączenia.
  • regulacja jasności lasera.
  • regulacja zakresu ruchu i prędkości lasera.
  • możliwość sterowania z dowolnego miejsca na świecie przez internet.
  • sterowanie za pomocą google asystenta.
  • prosta konfiguracja. 
Zabawka może być zasilana dowolną ładowarką od telefonu, może to być również powerbank.

Przy pierwszym uruchomieniu zabawki, zostanie uruchomiona nowa sieć wifi ..::LASERCAT::.. wystarczy połączyć się z nią i wskazać naszą sieć domową, a po zrestartowaniu urządzenie automatycznie podłączy się do niej i już możemy korzystać z zabawki.

Z tyłu znajduje się wejście zasilania micro USB, jak w telefonie oraz przycisk. Krótkie wciśnięcie to włączenie/wyłączenie lasera, przytrzymanie przez 3 sek. powoduje rozłączenie obecnej sieci wifi i uruchomienie ponownej konfiguracji.



Gdy urządzenie jest już podłączone do naszej sieci wifi to po wpisaniu adresu zabawki w przeglądarce internetowej zobaczymy panel sterujący:

Zastosowany laser jest małej mocy, taki sam jak w innych tego typu zabawkach czy bazarkowych wskaźnikach. Dodatkowo dla bezpieczeństwa jest możliwość ustawienia mocy świecenia lasera od 0% do 100%. 
Pozostałe ustawienia pozwolą dostosować zakres ruchów do miejsca w którym znajduje się zabawka i określić czy kropka ma się poruszać tylko po podłodze, czy częściowo wchodzić na ścianę co może dostarczyć dodatkowej frajdy dla kota.

Na filmie mała prezentacja z trochę już wybawionym głównym testerem Elroyem :)


a poniżej pokazano jak można włączyć zabawkę po prostu mówiąc do telefonu "Ok Google, włącz laser"


Zabawka jest niewielkich rozmiarów (6cm x 6cm x 7cm) i wykonana ze sklejki wycinanej laserowo. Zaimplementowano w niej możliwość aktualizacji oprogramowania przez stronę www, co pozwala na dalszy rozwój i dodawanie nowych funkcji bez wymiany samej zabawki.

Po opis jak ta zabawka powstawała zapraszam tutaj.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Smart Domofon

W tym artykule chciałem pokazać możliwość przerobienia zwykłego domofonu na wersję "smart" . W cyfrowych domofonach z punktu widzenia automatyzacji pewną trudnością jest to, że należy najpierw podnieść słuchawkę, aby móc otworzyć drzwi do klatki wejściowej. Moje pierwsze wersje takich przeróbek oparte były na przekaźnikach, które symulowały podniesienie słuchawki i naciśnięcie przycisku otwarcia rygla drzwi.   Podszedłem do tematu na nowo. Odkurzyłem oscyloskop i wykonałem analizę protokołu komunikacyjnego między kasetą domofonu a unifonem w mieszkaniu. W efekcie zaprojektowałem niewielki układ, który podpinamy kilkoma przewodami do naszej słuchawki. Nie ma już potrzeby stosowania przekaźników w celu symulowania osoby odbierającej.

Tablica Manipulacyjna

W przeróżnych pudełkach zawsze walają się u mnie jakieś przełączniki, pokrętła i innego rodzaju elementy. Córka (3 lata) od zawsze lubiła pstrykać wszelkimi guzikami. Wychodząc z mieszkania to ona zawsze przywołuje windę i wybiera piętro.

Sterownik rolet zewnętrznych

Kolejny element domowej automatyki to dziesięciokanałowy sterownik rolet zamknięty w jednej obudowie montowanej na szynę DIN. Użyty kontroler to moduł  ESP-WROOM-32  osadzony na płytce ewaluacyjnej  ESP32-DevKit .